Motivu sport
Motivu sport
Motivu sport
Motivu sport

Ideen bag Motivu

De fleste danskere har i løbet af deres liv stiftet bekendtskab med foreningsdanmark. Her får man lov til at møde forskellige mennesker og lære om de danske grundprincipper: kammeratskab, glæde og det at løfte i flok, som typisk er i højsædet i disse foreninger.

I Motivu tror vi på, at idrætsforeningerne har en større samfundsrolle end vi giver dem kredit for. Det er i idrætsforeningerne, at man har mulighed for at være en del af et større fællesskab og der er plads til alle. Det er her, vi kan møde folk fra andre skoler, byer, med andre baggrunde end vores egen og hvor vi ikke skelner til andet, end hvorvidt folk er søde og rare.

Vi ønsker derfor, at motivere alle at komme ud og prøve en ny idrætsforening og dermed gøre tilmeldings barrieren mindre for begge parter.

Det fysiske & sociale aspekt

Vi ved alle, at motion er godt for det fysiske og mentale helbred, hvilket vi ønsker at motivere danskerne til at melde sig ind i idrætsforening, hvor man får begge dele, hvilket der vil give et øget velvære.

Vores tal viser, at når først man kommer ud i en forening og er med, er det svært at give slip på det igen. Det er ikke blot fordi sporten er sjov, men også fordi, at foreningerne har de entusiaster, som gør det til et sjovt sted at være. De mennesker som befinder sig ude i foreningerne, er nogen mennesker man har lyst til at bruge sin tid med og er nogle mennesker man ønsker at have omkring sig.

At motivere danskerne til at dyrke mere idræt

Mission
Vision

At alle danskere er medlem af et aktivt socialt fællesskab

Telefonsamtale til digital tilmelding

I sin tid da flere af os tilmeldte os en forening for at dyrke den idræt vi ønskede, skete det typisk ved at man hørte om det i den lokale klub, avisen eller telefonbogen. Det var en simplere tid, hvor digitaliseringen, herunder de sociale medier, ikke prægede medielandskabet i så stor en omfang som i dag. Dengang gav det mening, at man skulle ringe til en specifik person og derigennem aftale et tidspunkt, hvor man kunne komme forbi og prøve den idræt man ønskede.

Men som en stor troubadour engang sang “The Times They Are A-Changin’”, og dette gælder også for idrætsforeningerne. I dag skal alt helst foregå digitalt og jo færre kliks, der skal til desto større er chancen for nye tilmeldinger. Foreningerne kan have de bedste kvaliteter og faciliteter , men hvad nytte gør det, hvis ingen kommer og prøver det?

Det er netop idrætsforeningernes udfordring i denne digitale tidsalder, vi lever i, der gav Morten, idag direktør af Motivu, ideen til Motivu.

“Danmark har de bedste foreninger i verden, men vi skal være bedre til at skabe opmærksomhed omkring dem og ikke mindst gøre det så nemt som muligt for danskerne at komme i gang med at være aktive og dyrke idrætten.”