Her forsøger vi at besvare de mest almindelige spørgsmål, vi modtager om at være brugere, klub eller ambassadør på Motivu. Får du ikke besvaret dit spørgsmål kan du kontakt os her.
Du kan søge efter dine personlige kriterier når du gerne vil finde din næste prøvetræning. Søg efter lokation, alder, ugedag, sportsgren og tidspunkt, for at få det tilpasset dig. Klubber i hele Danmark har lagt deres tilgængelige træninger op for nye besøgende, som du frit kan tilmelde dig til.
Når du har fundet en prøvetræning som du ønsker at deltage til, udfylder du blot kontaktformularen på den pågældende træning og trykker ‘Tilmeld’. Efter du har tilmeldt dig, vil du modtage en bekræftelsesmail og du vil nu være tilmeldt prøvetræningen.
Det er ganske gratis for dig, at tilmelde dig en prøvetræning gennem Motivu. Klubberne ønsker at give dig mulighed for at prøve deres træning af, før at du skal vælge om du ønsker at blive medlem hos dem.
Du har ingen økonomiske forpligtelser ved at tilmelde dig en prøvetræning gennem Motivu. Når du har tilmeldt en prøvetræning er det vigtigt du fremmøder til prøvetræningen, så du ikke holder pladsen for andre potentielle deltagere eller melder afbud. (Nogle klubber kan sætte et gebyr på deres prøvetræning, som vil fremgå i beskrivelsen af prøvetræningen)
Du må prøve samtlige træninger du kan finde på Motivu, hvis du har lyst og tid. Dog kan hver klub have sine egne regler for, hvor mange gange man må prøve deres træninger inden man skal melde sig ind i klubben. Men ofte giver klubber 1-2-3 prøvetræninger inden man skal melde sig ind i klubben.
På motivu.dk/kommuner kan du finde din kommune og se hvilke aktive træninger som du kan tilmelde dig.
På motivu.dk/klubber får du et overblik over alle klubber som er oprettet på Motivu. Her kan du søge efter din egen klub. Hvis du ikke eksisterer, så fortæl du gerne om mulighederne på Motivu, så du kan finde dem til næste gang.
Spørgsmål vedrørende en specifik prøvetræning bedes du kontakte klubben om, da Motivu ofte ikke kender svaret til de specifikke prøvetræninger. Find kontaktoplysningerne på klubben i den bekræftelsesmail du modtag, da du tilmeldte dig prøvetræningen.
I din bekræftelsesmail kan du nederst aflyse din tilmelding. Du kan herefter tilmelde dig til en anden session eller en af klubbens andre træninger.
Alt du skal vide og medbringe til den respektive prøvetræning, vil fremgå af træningens beskrivelse. Du vil modtage en bekræftelsesmail, hvor informationer på træningen vil fremgå. Kontakt klubben, hvis du er i tvivl om informationerne.
Når du har tilmeldt dig en prøvetræning gennem Motivu, vil du modtage en bekræftelsesmail, samt nogle påmindelses beskeder. Det eneste du skal forhold dig til efter tilmeldingen er, at dukke op til prøvetræningen og have en god oplevelse. Hvis du alligevel ikke kan komme, så husk at aflyse din tilmelding.
Hvis du ønsker at melde dig ind i klub men har økonomiske vanskeligheder, er der muligheder for at få tilskud til et kontingent. Se mere om muligheder her → motivu.dk/info-til-klubber/dyrk-idraet-med-tilskud
Find alle vores sportsgrene på motivu.dk/sportsgrene
Motivu har 4 forskellige abonnementsløsninger på henholdsvis 0 DKK, 1.995 DKK, 3.995 DKK og , 9.995 DKK/ år. Hvis man blot ønsker, at se Motivu an og ikke betale for noget abonnement endnu er Basis abonnement løsningen. Ønsker man derimod ubegrænset adgang til alle funktionaliteter, kan Standard eller Premium være løsningen. Se dem her.
Du skal starte med at oprette din klub. Herefter får du adgang til systemet, hvor du kan oprette Jeres træninger. Når jeres træninger er oprettet, bliver de synlige på motivu.dk og brugerne kan nu tilmelde sig.
Du kan oprette ubegrænset antal trænere og administratorer - det er helt gratis
Så snart I har oprettet Jeres træninger, vil de være tilgængelige på motivu.dk, hvor brugerne kan tilmelde sig Jeres prøvetræning. Træningerne vil også være synlige på Google og derudover har I mulighed for at indsætte træningerne på Jeres egen hjemmeside. For at komme ordentlig ud til jeres målgruppe og potentielle prøvedeltagere, er det væsentlig at dele træningerne i lokale facebook grupper, på klubbens side og andre relevante steder.
Det er en god idé at gøre Jeres træninger synlige vha. andre medier, eksempelvis facebook, instagram, emails, messenger, sms, etc. Hvis du sender en invitation til en gratis prøvetræning, vil det ofte blive taget godt imod. I kan også vælge at lade os rekruttere brugerne for jer via målrettet annoncering. Du vælger blot en annoncerings pakke, så vil vi hjælpe jer med at skaffe en masse tilmeldinger.
På Basis abonnement, må klubben få op til 15 tilmeldinger/år. På Standard abonnementet kan klubben få op til 50 tilmeldinger/år og på Premium samt 365 har man ubegrænset antal tilmeldinger. Se abonnementerne Se abonnementerne her
Der kan være mange uforudsigelige faktorer som spiller ind her. MEN det du kan gøre er, at have god kvalitet af dine træninger. Det betyder, have gode lyse billeder der viser den rette stemning, aldersgruppe på træningen. Ydermere gør en god beskrivelse af træningen og klubben det også mere attraktivt for en person at vælge netop din klub og træning. Træd lige 1 skridt tilbage og se på dine nuværende træninger og spørg dig selv. 'ville jeg ud fra billeder og tekst, tilmelde mig en træning her?'
Derudover er det vigtigt at installere integrationen på din egen hjemmeside, da en masse trafik vil komme derfra. I kan også dele jeres træninger på de sociale medier, samt få gang i ambassadør programmet.
Du har forskellige muligheder for at skaffe flere sidevisninger og så er det endda gratis. Først og fremmest er en god, lang og unik tekst på din klubprofil og træninger et must for at rangere højt på googles søgemaskine. Derudover har du mulighed for at dele din klubprofil eller bestemte træninger ud på de sociale medier i lokal grupper mv. Dertil kan klubben benytte ambassadør programmet og få en masse ambassadører der kan hjælpe med at dele budskabet om jeres træninger, på den måde skaffer de jer en masse tilmeldinger.
Integrationen er et yderst effektivt værktøj til at skaffe flere tilmeldinger og generér mere trafik ind til jeres træninger. Ved at installere integrationen på klubbens egen hjemmeside giver I jeres besøgende en call-to-action mulighed ved at tilmelde sig en træning med det samme når de har interessen.
Når Motivu sætter annoncering i gang for jeres klub, sker det på tværs af de forskellige sociale medie platforme (facebook, instagram, ect.). Annonceringen målrettes efter træningers målgruppe, samt er det lokationsbestemt. På denne måde er det relevant for alle der ser opslaget og det giver en masse trafik og sidevisninger af klubbens træninger. Samtidig ser vi en stor effekt og stigning i tilmeldinger når en klub har annoncering.
Det er alle aldersgrupper som kan tilmelde sig igennem Motivu. Det skal siges at børn under 15 år, skal have deres forældre/værge til at tilmelde sig en gratis prøvetræning for dem, hvor at dem som er +15 år tilmelder sig med sin egen mail.
Ambassadør programmet går ud på, at klubbens frivillige, trænere, nuværende medlemmer og andre interessenter der har lyst til at hjælpe klubben kan benytte sig af forskellige værktøjer til at rekruttere nye til klubbens prøvetræninger. Det vil sige, at man nu kan få folk til at hjælpe sig med at sprede budskabet om klubbens træninger gennem deres personlige kanaler og man vil derfor øge muligheden for at flere kan tilmelde sig klubbens prøvetræninger.
Hvis klubben skal have succes på Motivu, kræver det en indsats af sin opsætning af de rigtige træninger og den rette kvalitet. Estimeret tid: ca. 1 time på opsætning, hvor du kan booke en tid her → calendly.com/frederik-motivu
Når din klub er oprettet, skal jeres træningerne ud og leve til potentielle nye medlemmer. Der kan de gøre på forskellige måder: Integrationen, Delinger, Ambassadører, Google, Partnere, Annoncering og på Motivu.dk.
På Motivu er der en betalt funktionalitet, der gør det endnu nemmere at indgive sin ferieperiode. Hvis ikke man har et Standard, Premium eller 365 abonnement, vil man skulle gøre sine træninger inaktive enkeltvis og aktiveres igen når ferien er over.
Vi anbefaler man ikke skriver kontaktoplysninger på en træner eller en kontaktperson i klubben, da dette kan fremme at en prøvedeltager ringer til træneren og giver klubben mere administrativt arbejde. Dette gør også de ikke kommer igennem jeres mailflow og ikke bliver fulgt ordentlig op på efterfølgende. Derudover bør man heller ikke skrive, at folk bare skal dukke op til prøvetræningen, da de på den måde holder man overblik over sine prøvedeltager og har efterfølgende deres kontaktoplysninger.
Det er vigtigt at klubben angiver, at en prøvedeltagere har været til jeres træning, da de bliver de sendt videre i det automatiske emailflow og vil dermed modtage den rette opfølgning fra klubben. Chancen for at et prøvemedlem bliver til et nyt medlem er langt større med den rette opfølgning efter en prøvetræning. Så hvis personen ikke hører fra klubben relativt kort tid efter, glemmer man sin oplevelse og chancen for at prøvedeltageren bliver til medlem mindskes.
Som klub kan man selv aktivere og deaktivere sine automatiske beskeder, som I ønsker skal sendes til prøvedeltagerne. Derudover kan man skrive en personlig hilsen i hver besked, så klubben kan sætte et personlige præg. Nogle af beskederne kræver et betalt abonnement, hvilket øger den gode kommunikation der vil være mellem prøvedeltager og klub.
Hvis jeres træning bliver aflyst, kan du give alle der har tilmeldt sig den prøvetræning besked via Motivu. De vil modtage en mail om at træningen er aflyst og blive tilbudt en lignede træning på et andet tidspunkt, hvis klubben tilbyder dette.
En beregning på tværs af alle sportsgrene, viser at den gennemsnitlige værdi af et medlem er 4.000 kr. Dette er beregnet med 1.000 kr. i kontingent om året og levetiden på medlemmet er 4 år. Du kan beregne værdien af et nyt medlem i din forening her.
Når en prøvedeltagere tilmelder sig en prøvetræning, sendes der en email til klubben og prøvedeltageren med en bekræftelsesmail med kontaktoplysninger på den træningen og kontaktoplysninger. Derudover vil prøvedeltageren også modtage påmindelser om at vedkommende skal huske at komme til prøvetræningen.
Efter prøvetræningen, kan den tilmeldte få tilsendt en email med et link til at melde sig ind i klubben. I definerer selv hvor brugeren skal sendes hen. Dette er en betalt funktionalitet. (typisk Jeres administrationssystem, Klubmodul, Conventus, Holdsport, etc.)
Der er aldrig en garanti for at den tilmeldte dukker op. Men hvis den tilmeldte ikke fremmøder til prøvetræningen, kan I markere vedkommende som 'ikke fremmødt' i kontrolpanelet. Hvis I har Motivu Standard, Premium eller 365, så vil han/hun få tilsendt en email om at kunne tilmelde sig en ny prøvetræning hos klubben. I har også mulighed for selv at kontakte vedkommende (da I får tilsendt kontaktinfo).
Du kan købe målrettet målrettet digital annoncering som kampagner af hhv. 2 uger, 5 uger eller 12 uger. Derudover kan I købe videoproduktion af Jeres klub, hvor vi kommer ud over skyder en video der viser stemningen, glæden og sammenholdet hos jer, som kan bruges til annoncering. Derudover har vi 4 abonnementsløsninger som er Basis, Standard, Premium og 365.
Du optjener dine point gennem bestemte handlinger. Find en oversigt her, hvordan pointene bliver tildelt.
Pointene kan være med til at sikre dig en topplacering blandt alle ambassadører i klubben. Du kan på denne måde konkurrere med de andre ambassadører om, at skaffe flest point og dermed motivere både dig selv og andre ambassadører til at gøre flere handlinger for klubben.
En personlig målsætning er din egen forventning som ambassadør, som indikerer hvor mange nye medlemmer du kan skaffe klubben i løbet af det indeværende år. Du viser både overfor klubben og andre ambassadører, at du vil hjælpe klubben med at skaffe endnu flere medlemmer. Dette er også en måde, at holde sig selv op på, at foretage nogle ambassadør handlinger.
Under sektionen ‘Guides’ har vi beskrevet de forskellige fordele ved alle platformene du kan benytte. Hvis du sender personlige invitationer, så anbefaler vi at du benytter den platform som du normalt bruger til at kommunikere med vedkommende. Det kan f.eks. være Messenger, Instagram, SMS eller Email.
Under sektionen ‘Statistik’ får du fyldigt overblik over dine egne bedrifter som ambassadør, samt de andre ambassadørers point. Du kan herunder også se dine bedrifter sammenlignet med den gennemsnitlige ambassadør og se, hvor godt det går dig.
For at se andre ambassadøres handlinger og hvordan de har skaffet deres point, kan du gå til sektionen ‘Statistik’. I oversigten kan du se hvordan deres point er blevet tildelt, samt du kan klikke på hver ambassadør og se mere om deres handlinger.
Sidevisninger kan skaffes på mange måder, men en meget effektiv måde er at dele klubbens træninger i relevante facebook grupper. På denne måde kommer du ud til mange personer og øger dermed chancen for mange klikker ind på klubbens træninger.
Der er flere måder at skaffe tilmeldinger på. Ved at dele en specifik træning med dit netværk, gør du det mere troværdigt og relevant for din omgangskreds, hvilket er med til at øge chancen for flere tilmeldinger.
For at få dine point når en af dine prøvedeltagere er fremmødt til en prøvetræning, er at træneren for de respektive hold angiver fremmødet på Motivu. Du kan evt. prikke til træneren og bede vedkommende om at huske at angive fremmøde for at få dine point. Derudover er det væsentligt at følge op på dine tilmeldinger frem til prøvetræningen, så du sikrer at vedkommende kommer til prøvetræningen.
Det er vigtigt at vide, at alle handlinger for klubben er en stor hjælp. At være ambassadør er ikke en fuldtidsstilling og det kræver kun den tid du ligger i det og må aldrig blive et træls stykke arbejde. Arbejd dig gennem missionerne og hjælp klubben mod flere nye medlemmer. Og husk altid, at du skal være logget ind på din Motivu profil, før du deler en træning med nogen, så din referencekode kommer med.
Ved at følge ambassadør programmet og missionerne hjælper du klubben bedst muligt. Via ambassadør missionerne kommer du rundt om alle ambassadør handlingerne og hjælper mod det fælles mål om at skaffe nye medlemmer.
At være ambassadør er et fleksibelt arbejde og kræver kun den tid af dig du har og har lyst til at ligge i det. Hvert et øjeblik er guld værd for din klub, så brug den tid du har lyst til.
I sektionen ‘Mit ambassadør overblik’ finder du et overblik over din nuværende mission og hvilke opgaver du skal udføre for at komme videre til næste mission.
I sektionen ‘Mit ambassadør overblik’ finder du et overblik over din nuværende mission.
Guiderne har vi kortlagt måderne at udføre ambassadør handlingerne på. Derudover beskriver vi de forskellige fordele ved at benytte bestemte platforme til bestemte handlinger.
Du kan udføre forskellige Handlinger for at optjene dine point. I sektionen ‘Handlinger’ finder du de 6 ambassadør handlinger du kan foretage. Ved deling af klubbens træninger kan du vælge ‘Alle’ eller ‘En specifik’ træning.
Hvis du ønsker at ændre din anbefaling af klubben efter du har sendt den, foretager du blot handlingen igen. Klubben vil modtage din nye anbefaling og skal denne godkende før den bliver vist på klubprofilen.
Hvert år nulstilles alle ambassadørers point og skal igen forsøge sig at skrabe en masse point sammen. Du kan gå tilbage og se, dine tidligere års resultater under ‘Statistik’
Der er ingen begrænsninger på, hvor mange ambassadører en klub kan tage ind. Så invitér gerne hele din omgangskreds og giv den gas med missionerne.
Der er ingen begrænsninger for, hvor man klubber du må være ambassadør for. Så hvis du er aktiv eller har interesse i, at hjælpe flere klubber med deres medlemsrekruttering, skal du være velkommen.
Fandt du ikke dit svar, kan du kontakte os her.