TRI4 Triathlon Klub tryout image
TRI4 Triathlon Klub tryout image
TRI4 Triathlon Klub tryout image
TRI4 Triathlon Klub tryout image
TRI4 Triathlon Klub logo

TRI4 Triathlon Klub

Book en gratis prøvetræning

Klubbens adresser og faciliteter

Om klubben

Klub alias: TRI4

Københavnsk klub for alle, der har lyst til at prøve kræfter med triatlon. Rabat til studerende.

Navnet TRI4 står for de tre triatlon-discipliner, svømning, cykling og løb, samt den fjerde: det sociale. Det skal nemlig være sjovt at dyrke triatlon.

Træningen er for alle, uanset om du er aktiv triatlet eller en motionist, som blot vil holde sig i form. Du kan frit vælge, om du vil løbe, cykle eller svømme – eller dyrke alle tre sportsgrene.

Stort træningsudvalg
Triatlon er meget mere end den klassiske IRONMAN distance, og vi har træning på flere niveauer. Kom til en gratis prøvetime og oplev klubben.

Vi tilbyder træning hele året:
- Løbetræning 2 gange om ugen (Udendørs hele året; mødested klubhuset på Genforeningspladsen)
- Svømning 2-5 gange om ugen (Udendørs juni-august, oftest ved Svanemøllestranden. Svømmehal resten af året)
- Cykeltræning eller spinning 1-2 gange om ugen (Udendørs april-oktober; mødested Mosehuset. Indendørs om vinteren; spinning og fælles onlinetræning på hometrainer)

Kan du ikke finde en prøvetræning på motivu.dk, der passer dig?
Du er altid velkommen til at prøve en løbetræning onsdag kl. 17.30 - ca. 19.
Mødested: Foran klubhuset, Genforeningspladsen 54, København NV.
Læs mere om træningen på tri4.dk
Skriv til info@tri4.dk, hvis du har spørgsmål.

Klubbens sportsgren

Triatlon

Til lands, til vands og på cyklen. Triatlon er det man kalder en multisportsgren hvilket dækker over at det er en sport, som kombinere flere forskellige sportsgrene. En triatlon starter med svømning, dernæst cykling og slutter med løb.

De forskellige distancer
De seks mest udbredte triatlon distancer er de følgende: 4-18-4, sprint, olympisk distance, halv ironman, langdistance og ironman.
4-18-4 byder på 400 m svømning, efterfulgt af 18 kilometer på cyklen og slutter med 4 km løb. Dette er nogenlunde realistisk at kunne træne sig op til og er samtidig en god måde at prøve sig selv af på. Sprint er en anelse længere, her står det på 750 meter svømning, 20 km på jernhesten og 5 km løb. Hvis man har set triatlon til OL har man overværet mænd og kvinder først svømme 1500 meter, 40 km med cykelhjelm på for at slutte ballet af med 10 km løb. Skulle man være den konkurrenceprægede type, så er rekorderne 2 timer og 40,50 sekunder for kvinder og 1 time, 48 min og 24,01 sek for mænd. Det giver lidt at sigte efter.
Halv ironman består af 1900 meters svømning, 90 km. cykling og 21,09 km. løb. Langdistance triatlon er 3000 meters svømning, 120 km. cykling og 30 km. løb. Er man bidt af en gal triatlet og skal man være sikker på at imponere, så kan man forsøge at gennemføre en ironman. Denne - nærmest - ekstremsport består af intet mindre end 3800 meters svømning, en cykeltur på 180 km. (eller det man vil kalde en halv lang tour de france etape) for så at slutte med 42,195 km løb også kendt som et maraton. 

Hvis du som os bliver forpustet blot ved tanken om en Ironman, så bare rolig, en triatlon er trods alt meget andet end ironman. 


Jack of all trades
Det er ingen hemmelighed at en triatlon kræver at man kan lidt af det hele, men så er det jo godt at man kan få det trænet. Det kræver at du er sikker og tryg i vandet. At svømme trænere kroppen rigtig godt og styrker både ryg og arme, så det er en sund og god motionsform. Dernæst skal du ikke være bleg for at give den gas på cyklen, hvilket blandt andet er med til at give gode faste og stærke lår samt en god kondition. Til sidst lukker man ballet med en løbetur hvor det igen handler om ben og kondition, men særligt i en triatlon, også om evnen til at kunne æde sig selv og løbe videre selvom man har mælkesyre til op over ørene.

Det er ikke nok at man bare er god til den ene disciplin, for så taber man for meget på de andre. Det kræver derfor også selv disciplin og evnen til også at træne de ting man ikke nødvendigvis synes er det sjoveste. Til gengæld får du en ekstrem sund motionsform, og ved at gøre det igennem en klub, for du også et netværk, som kan hjælpe dig med at komme til træning og give dig den sidste motivation for at tag et træningspas mere. På motivu.dk kan du se mere om de steder hvor du kan træne op til en triatlon. Her kan du få hjælp af folk som har gjort det i mange år og ved hvad det kræver af træning. Da triatlon er en niche sport, kan du vide dig sikker på, at de trænere som tilbyder deres hjælp i klubberne, er nogen der virkelig brænder for sporten.

Kom nemt og godt i gang med triatlon
Hvis du efter at have læst dette, har mod på at starte til triatlon, så er motivu.dk det helt rette sted for dig. Vi har sørget for at sætte det hele i system for dig, så du nemt og hurtigt kan få et overblik over dine muligheder, og vælge den træning som passer bedst til din eller dit barns situation. Vi tilbyder altid en gratis prøvetræning så du kvit og frit kan prøve om triatlon er noget for dig eller dit barn.
For at gøre det hele nemmere, foregår alt online. Slut med at skulle finde telefonnumre eller mailadresser, nu kan du melde dig til via hjemmesiden. Det eneste du skal gøre, er at vælge det tidspunkt og den dato som passer dig bedst, og derefter udfylde kontakt information:
  • Navn
  • Efternavn
  • E-mail
  • Telefonnummer
  • Eventuelt dit barns fulde navn samt fødselsår

Som multisport byder triatlon på mange udfordringer, men at det byder på tre er nok til at vi ikke synes at en fjerde udfordring skal være at melde sig til. Derfor har vi hos Motivu gjort nemt, hurtigt og overskueligt at melde sig til en prøvetræning i din lokale triatlonklub. På alle træninger kan du se hvor mange ledige pladser der er tilbage. Skulle du have spørgsmål om træningen eller om foreningen generelt, så kontakt den respektive forening. Har du spørgsmål til hvordan du booker din første prøvetræning, så tøv ikke med at kontakte os på: kontakt@motivu.dk

God fornøjelse med starten på din triatlon!

Klubben er en del af

København kommune

Find din næste idræt i København! 
Klubberne i Københavns Kommune glæder sig til at tage imod nye medlemmer, der leder efter en mere aktiv hverdag og et nyt fællesskab. Både børn, unge, voksne og seniorer er velkomne i klubberne til en-to-tre gratis prøvetræning. Her på siden har vi samlet alle aktuelle ”prøvetræninger”, så du kan se hvilke muligheder for idræt, der er for dig eller dit barn.

Der er et hav af muligheder for, at være finde din næste prøvetræning i Københavns Kommune. Hvis du for eksempel har svært ved at stå stille og gerne vil frem i verden, så kan du melde dig ind i fægteklubben Trekanten. Fægteklubben Trekanten er en klub med stærke værdier, som brænder for at udvikle klubben og deres fægtere, både nye som gamle medlemmer. Det kan man blandt andet se igennem deres tilbud på Motivu, som blandt andet byder på: Fægtning for begyndere, Fægtning for øvede, Familiefægtning - Dyrk sport med dit barn, Fægtning for børn (7-12 år) og Fægtning for unge. Er man endnu ældre, men stadig frisk på en svingom og sved på panden, så kan man melde sig til Fægtning for seniorer. Dedikation er en af de vigtigste værdier og gennemsyrer, alt hvad de gør i klubben. De støtter alle deres fægtere i, at nå så langt som lysten rækker, og uddanner trænere, så de altid har den nyeste viden indenfor fægtesporten og de pædagogiske metoder.

Er du 60+ kan det være svært at komme i gang med en idræt, men sådan er det ikke i København. Her kan du melde dig ind i klubberne som Valby Badminton Club, Vanløse Floorball eller AFC Ørestaden Spartans, som tilbyder Badminton for børn, unge, voksne og seniorer, Floorball for damer, Amerikansk fodbold for seniorer. Fælles er det sociale samvær, men også det at være aktiv sammen med andre. Skulle man se mere frem til en kop kaffe eller øl/vand i tutten når strabadserne er overstået, betyder det næsten ligeså meget. Uagtet af hvilket humør du møder ind med, er du garanteret at gå fra en træning med sved på panden og et smil på læben, især hvis du har været til Karate for nybegyndere hos Østerbro Karate Skole.

Er det tid til at få styrket kondien, boldøjet og det sociale i tørrerammer? Tænker du at dine ben og arme godt kunne trænge til at komme i topform med en basketball i hænderne? I så fald kan det ske at du skal give dig i kast med basketball hos B3B Basket. Hos B3B Basket kan du melde dig til Herre 6 (Old Boys +40) på Bellahøj Skole. 

Udover de nævnte klubber og træninger kan du finde en masse andet godt som helt sikkert er noget for dig. Tag også et kig på Copenhagen Wolves RFC, Københavns Taido Dojo, Københavns Sport Stacking Klub, Amager Triatlon Klub, Ørestad IF eller Jokokan København Karateskole.

Sådan finder du hold som passer til dig
Du kan nøjes med at indtaste din (eller dit barns) alder, så vises alle de aktiviteter som matcher det ønskede alderstrin. Du kan også indtaste din adresse, hvorved du vil kunne se hvor langt der er til de respektive træninger. Vil du gerne nøjes med at se specifikke idrætsgrene, så kan du tilføje sportsgrene som kriterier. Endeligt har du også muligheden for at vælge specifikke ugedage eller tidsrum, hvor det passer bedst ind i din kalender. Hvis du eksempelvis har et barn på 4 år, så kan du hurtigt få et overblik over relevante træninger til en 4-årig indenfor 5 km. radius, som ligger på mandag og onsdag eftermiddage, som passer ind i din kalender.

Læs mere Luk