Motivu DGI logo

Ambassadør program

Motivu lancerede den første udgave til at rekruttere medlemmer i marts 2019 og har siden skaffet 2.000 medlemmer til danske idrætsforeninger.

Motivu vandt DGI impact (DGIs innovationskonkurrence) igen i november 2020 med en videreudvikling af konceptet, hvor vi tilføjer et ambassadør program.

Ambassadør programmet blev lanceret i maj 2021. I første omgang vil adgangen dog være begrænset til foreninger som har fået en licens kode.


Hvordan fungerer Motivu?
Se og hør Motivus direktør, Morten Nørsten, forklare Motivu og det nye ambassadørprogram.


Hvad er forskellen mellem annoncering og ambassadør programmet? 
Indtil videre har Motivu skaffet kontakten til de mange nye medlemmer via målrettet annoncering. Motivus ambassadør program er et alternativ til at bruge betalt annoncering til at komme ud til nye potentielle medlemmer. Det giver foreningerne mulighed for at aktivere de eksisterende medlemmer som ambassadører, mhp. at nå ud til lokalområdet samt ambassadørernes netværk. 

Hvad er Motivu Premium?
Motivu premium letter administrationen og giver en højere konverteringsrate fra `tilmeldt prøvetræning` til `medlem i foreningen`.  Motivu Premium indeholder bl.a. påmindelses SMS'er til dem som har tilmeldt sig en prøvetræning. Det indeholder også SMS'er til trænerne, således at de med et enkelt klik fra SMS beskeden kan se hvem der kommer i dag, samt markere hvem der er kommet (uden at skulle logge ind). Premium indeholder også automatiske emails til dem som ikke fremmødte, så de får tilsendt link til at tilmelde sig en ny prøvetræning. Du kan se alle detaljerne i oversigten her: https://motivu.dk/premium